Ny lägenhet = nytt kök

Nu vid månadsskiftet januari/februari ska jag flytta in i en ny lägenhet, och till skillnad från den jag lägenhet jag bor i nu är den nya omöblerad och oinredd. Eftersom jag bor där jag bor (åtminstone under veckorna) så tänker jag mig en hel del koppar och kurbits. Hittills har jag kommit på kopparkastruller/-grytor/-stekpannor och kopparlampor – vad mer är snyggt och praktiskt i koppar?

taklampakoppar akerkulla-matta-kort-lugg-vit__0163784_PE318698_S4

Jag tänker mig ungefär en sådan här lampa (denna är från lampan.se) över köksbordet och mattan (Åkerkulla från IKEA) under. Kanske behöver jag två av den senare, den är inte direkt gigantisk i måtten.

traktörpannakopparblossa 2013

Och sådana här kastruller och pannor. (Från bagarenochkocken.se.) Sen är jag så himla glad att jag sparat den tomma Blossaglöggflaskan från 2013. (Jag tyckte den var så fin.) Nu tänkte jag använda den som prydnad/vas i nya lägenheten.

Sen har de varken med kurbits eller koppar att göra, men jag är väldigt intresserad av de här minigrytorna från Mio också:

minigryta

Kanske i rött, grönt och vitt.

Jag är så pepp på att fixa till det nya köket!

//Veronica

Kommentera

