Meddelande till min medbloggerska (och andra som känner sig träffade)

Häromdagen damp senaste numret av Buffé ner i brevlådan. Jag bläddrade genom den lite snabbt och såg direkt två notiser som jag känner mig tvungen att dela med mig av:

Den ena handlar om hur Linda Lomelino i oktober ger ut en ny kokbok – ”Sweet Food & Fotography” – som innehåller dels en massa recept, dels på tips hur man ska styla och fotografera. För en blogg t.ex. (Note to self: En första åtgärd måste bli att fixa bättre kamera.)

IMG_1809

Den andra notisen handlar om gröt, bland annat om hur det är World Porridgge Day den 10 oktober. Anledningen till att jag tänkte på dig var dock den ackompanjerande bilden som föreställer skrädmjölsgröt ur boken ”Gröt & Müsli” av Viola Adamsson.

IMG_1810

Det var allt!

//Veronica

PS. Gissa vad jag hittade på Grindtorpskyrkans second hand idag! Kolla:

IMG_1811

Tjugo pix på någonting som verkat omöjligt att få tag på. Har försökt på såväl Eldrimners hemsida som Bokbörsen och AdLibris utan framgång. Så nöjd!

Kommentera

