Om Kåken igen

Så det dröjde hela tre dagar efter vårt besök på Jocke & Kalle ❤ Kåken innan man kunde läsa detta i tidningarna. No more gastronomisk dekadens at Kåken med andra ord. Tre saker förvånar mig med detta: att de ens hade den här rätten på menyn (i synnerhet eftersom den inte var med i lördags när vi åt där), deras initiala reaktion när det uppdagades, och den stränga reaktionen från ägarnas sida.

Hursomhelst, nu när samarbetet avslutas i förtid finns det ju inte längre någon anledning att hålla på några av rätterna och menyn från i lördags. Först ut var en vodkashot och kaviar som serverades på handen, så jag hade inte möjlighet att fota den. Här kommer några fler av rätterna som följde:

IMG_1764

”Ägg & Bacon” – ägget fick man knäcka själv ner i den mortelliknande skålen.

IMG_1765

”My Little Pony”

IMG_1766

”Cheesedoodlez” – en lyxversion av ostbågar

IMG_1769

”Mördarsnigel med krusbär”

IMG_1772

”Friterade franska räkor”

IMG_1774

”Fiskdamm”

IMG_1775

Avkok på krabba – var sååå mycket godare än det ser ut

IMG_1776

”Anklever Au Torchon” – anklever med nyponkräm, inte knäckebröd med falukorv och ketchup som man kanske kan tro…

IMG_1778

”Karljohansvamp.”

IMG_1779

”Stekt grisblod med kaviar”

IMG_1780

”Bakad potatis”

IMG_1781IMG_1783

”McFish”

IMG_1786

”Bankad tartar på biff”

IMG_1789

En försmak av halloween – pumpa. Den mörka smileyn är purjolök.

IMG_1793

Osten serverades i en råttfälla…

IMG_1797

Isglass i form av två penisar…

Jag fotade lite fler rätter under kvällen, men jag kommer faktiskt inte ihåg vad de föreställde. (Jag skyller på det tillhörande dryckespaketet.) Rätterna vi fick in stämde inte alltid helt överens med rätterna på menyn, som för övrigt såg ut såhär:

IMG_1802

Den här fick vi först efter middagen. Allt vi fick in stod alltså inte på menyn, och allt på menyn fick vi inte in. Men den stämmer till stor del.

Återigen – jag var verkligen himla nöjd med hela kvällen, men då slapp vi ju å andra sidan efterrätten som var ännu mer kontroversiell än ”Rabarbersnoppen”.

Nästa restaurangbesök för min del blir på Yolo nästa vecka, något jag tror kommer bli mindre anmärkningsvärt, ser fram emot det!

//Veronica

Kommentera

