Tips

På sistone har jag kommit över en rad olika roliga och/eller intressanta tips som lagts till min ”att testa-lista”. Jag har insett att jag inte kan hålla allt intressant jag läser i öppna flikar i webbläsaren, och lägger jag till dem som bokmärke glöms de så lätt av, så jag tänkte att jag sammanställer dem till en liten lista här på bloggen istället, och hoppas att det ska göra det lättare för mig att komma ihåg och komma åt dem senare.

1. Hur man gör scrambled eggs i ett ägg. Påsken är snart här och med den äggrecept i överflöd. Jag brukar inte vara jättepepp på sådana, men detta är ett undantag: Fuwatoroägg. Den här artikeln var med i ett nyhetsbrev från alltommat.se, och jag känner att jag bara måste testa detta denna påsk.

2. Vad man gör med överblivet kaffe. Jag tror aldrig jag varit så ledsen över att jag inte dricker kaffe som när jag läste denna artikel, också från alltommat.se. Trots min brist på uppskattning för smaken ”kaffe” känner jag mig ändå så inspirerad att jag kommer övertala sambon att alltid brygga lite extra så jag kan göra sådan här drinkar, inte för egen förtäring, utan kanske till nästa spelkväll eller parmiddag.

3. Hur man förvandlar glass till muffins. Lifehacker dyker upp lite då och då i min facebookfeed efter att olika vänner gillat deras inlägg. Detta är ett exempel på ett sådant. Rent spontant: genial idé. Efter lite eftertanke: är inte glass egentligen godare än muffins? Jag vill ändå spara länken för eventuellt framtida bruk, vem vet, jag kanske kommer över horribel glass som inte går att äta i originalform, eller så kanske smaklökarna byter preferenser.

4. En sida som gör det enklare att köpa färsk fisk från en fiskare i närheten. Till skillnad från min medbloggerska så är jag ytterst svag för fisk. Och i likhet med min medbloggerska så är jag svag för ekologiskt o.d. När EkoUtmaningen på facebook så tipsade om denna sida så kände jag bara att det var ett klockrent initiativ. Nu väntar jag bara på att det dyker upp lite fiskare närmare mig.

//Veronica

Kommentera

