Ny kokboksönskning

Så… jag snubblade över veckans boktips på bloggen Söta saker: Daniel Coyets ”Paris: från chèvre chaud till couscous merguez”.

danyel couet 1

Såhär snygg var den på Therésia Erneborgs blogg… (bilden är alltså lånad därifrån för att förtydliga)

danyel couet 2

…och såhär såg den ut på AdLibris. Jag måste säga att jag blev lite kär i den boken man ser på den övre bilden. Förutom att Danyel Couet är en favoritkock, Paris en favoritstad och Söta saker en favoritblogg så är boken sjukt snygg och skulle passa riktigt fint bredvid Taylors & Jones Korvbok:

korvbok

Jag hoppas att det bara är något avtagbart omslag på den nedre Paris-bilden, för den är inte alls lika snygg. Jag tror det här är en sådan bok jag måste köpa på antikvariat bara för att vara viss om jag får den upplaga/version jag verkligen vill ha.

//Veronica

Kommentera

