Meat Free Monday #17

Grekisk sallad var det alltså som stod på middagsmenyn idag.

De ingredienser jag använde idag:

1 påse machesallad

1 grön paprika

två nävar gula russin (de jag köpte i Hötorgshallen är så mycket godare än de jag brukar köpa i vanliga livsmedelsaffärer)

2 paket fetaost (jag antar att det är fetaosten som gör den grekisk)

1/2 gurka

2 avocadofrukter

1 liten rödlök

1 grönt äpple (jag föredrar personligen ekologisk golden delicious)

Hackar/smular och blandar man dessa ingredienser, ringlar över olivolja och balsamvinäger, och sen saltar och pepprar ser det ut ungefär såhär:

IMG_1686

Sen kan man äta antingen med eller utan lite bröd till. Gott, nyttigt och lagom ansträngande en måndagkväll.

//Veronica

Kommentera

