Torsdag kväll

Det är mycket nu. Det är förhandsvisningar och styrelsemöten och valtider och besök från utlandet och en massa annat. Det blir inte mycket matlagning denna vecka, tyvärr. Något som jag däremot hinner med är läsning av matbloggar, däribland, eller framförallt kanske, In the Kitchen. Häromdagen skrev Andreas om Bun Meat Bun i Farsta, vilket är perfekt av flera anledningar. Dels gillar jag hamburgare (vem gör inte det egentligen?), dels så jobbar jag för tillfället i Handen, vilket innebär att jag passerar Farsta Strand på väg till och från jobbet varje dag. (Idag var det till och med så att jag fick hoppa av pendeln och promenera över till tunnelbanan på grund av signalfel i Karlberg – jag tror det är mitt första besök i Farsta, och jag försökte hålla utkik efter Bun Meat Bun, men jag såg det inte.) Läget gjorde att det gick relativt lätt att övertala sambon om att vi ska mötas i Farsta och käka där någon kväll. Någon gång nästa vecka skulle ju passa bra, får se om det hinns med…

//Veronica

Kommentera

