Onsdagslunch

Idag var det dags för K25 igen, två av lunchätarna åt falafel från Grekturken, och undertecknad testade dumplings från Beijing8 igen. Biff, fläsk och vegetariskt blev det denna gång, med en sås på chili och koriander.

IMG_0365

Såhär såg alltså min lunch ut. Förutom 3×3 dumplings så är det något slags kålsallad till. Jag vet inte hur tydligt det syns på bilden – men varje smak har sin egen färg på dumplingsarna: den vegetariska är rosa, den med fläsk vit och biffen är grön. Inget märkvärdigt egentligen, men jag gillar verkligen touchen med de olika färgerna. Biffen testade jag även förra gången, men de vegetariska och fläsksmakande var nya för mig, och båda var till belåtenhet. Idag blev det nio ångade dumplings, nästa gång ska jag nog ta stekta. (Man får välja tillagningssätt själv, och för varje grupp om tre dumplings.) Förra gången åt jag ju anka, biff och lax, och den enda jag inte varit nöjd med hittills är laxen – jag tycker inte att lax smakar så ”kinesiskt”, det är liksom inte dumplingsmaterial enligt mig. Dagens sås (chili och koriander) var tyvärr inte lika bra som förra besökets (plommon och ingefära), men på det stora hela var det ändå en solid måltid.

Det är så skönt med mat som är 1) god, 2) fräsch och 3) tillgänglig, på en och samma gång. Och med tillgänglig menar jag prismässigt, tidsmässigt och lägesmässigt. Jag gillar verkligen K25.

//Veronica

Kommentera

