Vigårda: april

Ny månad, ny specialburgare på Vigårda. Denna månad är det Gustav Hugoh från Grill som gästspelar med sin Oriental Burger.

IMG_0348

Resultatet är en solid burgare med mycket smak – framförallt av den nordafrikanska kryddblandningen harissa – och ett till hamburgare ovanligt tillbehör i form av aubergine. Det senare funkar förvånansvärt bra. Salladen var som vanligt toppklass, bästa hittills enligt mig, men då ska det nämnas att jag gillar koriander väldigt mycket. Gör man inte det är man nog inte lika förtjust i salladen.

IMG_0346

Hamburgaren får (en harissa-stark) fyra av fem av betyg av mig. Den var i och för sig riktigt, riktigt god, och jag gillade verkligen auberginen på, men den saknar det där lilla extra som jag tyckte att såväl januaris som mars burgare hade. Det där stora salladsbladet förstod jag inte riktigt, det gjorde burgaren mest svåräten utan att samtidigt tillföra något. Och jag märkte inte alls någon citron som ska vara en av ”specialingredienserna”, kanske hade den tillfört wow-känslan jag saknade. Men ändå. Klart värt ett besök på Vigårda även denna månad!

//Veronica

 

Kommentera

